Türkiye’nin ilk Alttan Isıtmalı Yolu 2013 Yılında Açılmıştır

yerden ısıtmalı yollar

Türkiye’nin ilk Alttan Isıtmalı Yolu 2013 Yılında Açılmıştır

Türkiye’nin ilk alttan ısıtma sistemine sahip yolu olan kuzey Ankara da inşa edilen 3.5 kilometrelik yol Esenboğa havalimanı ile Ankara arasında kullanıma açılmıştı. 2013 yılında ilk olarak Esenboğa Ankara istikameti açılan yol Türkiye’de ilk olma özelliğini taşımaktadır. Özellikle Başkentte ki sürücüler için oldukça faydalı olacak olan bu güzergah hem güvenlik hem konfor açısından faydalı oldu.

Alttan Isıtmalı Yol Nasıl Uygulanıyor?

Alttan ısıtmalı yollarda asfaltın altına elektrik tertibatı döşenerek  yolların ısıtılması böylelikle don ve buz oluşumunun önlenmesi amaçlanmaktadır. Ülkemizde bu işlem tuzlama gibi yöntemlerle yapılmaktadır. Tuzlama gerek araçlar gerekse de asfalt üzerinde çok ciddi korozyona ve aşınmaya sebep olarak maliyet yaratmaktadır. Alttan ısıtmada ise bu tarz bir problem görülmezken sürücüler için ise güvenli ve konforlu bir yolculuk sağlar. Asfaltın altına elektrik sistemi döşenerek yapılan bu yöntemde elektrikli yol ısıtma sistemleri nasıl uygulanır?

Otomatik Olarak Devreye Girebiliyor

Yurt dışında yerden ısıtmalı yol uygulamaları oldukça yaygın ve yoğun bir şekilde tercih edilirken ülkemiz de ise henüz yeni yaygınlaşmaya başlamıştır. Özellikle AVM ve Site girişlerinde fabrikalarda bulunan rampalarda kullanılmaya başlanmıştır. Dolayısıyla böyle teknolojide bir elektrik teçhizatı zeminin altına döşenerek üzerine zemin kaplaması yapılır. Zeminin göçmesini engellemek amacıyla sağlam bir karkas yapı oluşturulur. Bir adet kontrol panosuyla beraber sistem çalıştırıldığı zaman zemin sıcaklığı 0’ın üzerine çıkarılarak ve sıcaklığı sabit tutularak buzlanma ve donma gibi tehlike oluşturacak olan durumlar engellenmiş olur. Üstelik zemin üzerine yerleştirilen sensörler buzlanmayı otomatik olarak fark ederek gerekliği müdahaleyi zamanında kendisi yapabilmektedir.

Kullanım Alanları Nedir?

Isıtmax firması geliştirdiği yol ve rampa ısıtma sistemleri ile gerek taşıtlar gerekse de yayalar için güvenli ortamlar oluşturmak amacıyla çalışmalarına devam ediyor. Kullanım alanı olarak otopark girişleri, rezidans ve site giriş yolları, rampa ve buzlanma riski bulunan bölgeler, yaya yolları ve hatta çatı ısıtmaya kadar varan çok geniş bir kullanım alanı mevcut. Buz ve don oluşumunu önleyerek güvenliğin kapıları aralanmış oluyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.